“Het lichaam heeft zijn redenen,
die de reden niet kan beredeneren.” - Pascal

Dankjewel voor je opgave!

  • CMFT training

    Praktisch

    De training start om 9.30 uur. Graag op tijd aanwezig zijn, vanaf 9 uur is er al inloop mogelijkheid.
    Koffie en thee regelen wij, de lunch mag je zelf meenemen. En mocht je het leuk vinden wat te bakken voor iedereen, van harte welkom.
    Al het lesmateriaal krijg je in de vorm van een PowerPoint-samenvatting op papier, waarbij je aantekeningen kan maken.

    Foto’s of filmpjes die we maken tijdens de training, gebruiken we niet ongevraagd (als jij herkenbaar zichtbaar bent).

    De training is het meest effectief wanneer er voorwerk gedaan wordt: lezen & beleven. Zie boekentips bij ‘inlezen’.
    Lezen: minimaal 200 pagina's gelezen uit deze boeken voor 4e dag. En inlezen hier op de site naar behoefte/voorkennis voor 1e dag.
    Beleven: de oefening vanuit de blog ‘focus’ te doen & een kennismakingssessie boeken om CMFT te beleven (bij Guus of Gerrieke voor €75).

    Vereist VOOR de training start: (verdiep je hier dieper in, als het nieuw is, gezien we in de training uit gaan van basiskennis)

    1. Blogserie over trauma

    2. Blog kwantumfysica

    3. Blog hechting

    4. Blog polyvagaaltheorie

  • CMFT inlezen

    Inlezen

    A.‘Echo’s van trauma’. Marijke Baljon & Renate Geuzinge. Geeft informatie over zowel trauma als hechting én gezonde zelfzorg.

    In ieder geval hoofdstukken 3, 9 & 13 zijn zinvol vóór de training.

    B.‘Laat me niet los’. Dr. Sue Johnson, grondlegger van de EFT. Een aanrader voor wie praktisch geïnformeerd wil worden over hoe hechting in de praktijk werkt.

    In ieder geval hoofdstuk 1-4 is zinvol vóór de training.

    C.‘Traumasporen’. Prof. dr. Bessel van der Kolk. Een aanrader voor wie goed leesbare en diepgaande informatie over trauma en de werking van de hersenen wenst vanuit lichaamsgerichtheid.

    In ieder geval hoofdstuk 7 en 13 is zinvol vóór de training.

    De aanbevolen hoofdstukken zijn niet voldoende voor de eis van 200 pagina’s voor het certificaat op de vierde dag.

    Doel training

    Doel van de hele training is dat je:

    1. Met jezelf (hoofd, hart, buik) en cliënt kan verbinden.
    2. Zelfstandig en veilig: psychosomatische klachten, triggers, traumata & hechtingsproblematiek kan herkennen en behandelen.
    3. Op je gedrag en gevoelens kan reflecteren en jezelf & de ander kan reguleren.
    4. Open kan staan voor het proces vanuit een innerlijke houding van empathie, gegrond & evenwichtig verbonden.
    5. Leert om je eigen lgw op te merken en in te zetten in deze betrokken wijze van de hoofdzakelijk non-cognitieve & non-directieve vorm van hulpverlening. Dit vereist een acceptatie dat niet alles te verklaren is.

  • Eisen certificaat

    • literatuur gelezen

    • 7-10 oefensessies met evaluaties

    • schriftelijke toets op 4e dag voldoende halen

    • praktijk toets op 4e dag, sessie laten zien en voldoende halen

    Het CMFT oefenen doen we in de training en daarna thuis. Dit kan op cliënten of mensen uit je omgeving of andere trainees.

    Mocht je de 4e dag niet kunnen door noodsituatie o.i.d. is het mogelijk deze in te halen bij een andere groep (zie agenda) binnen een jaar. Na een jaar is het verstandiger de hele training opnieuw te doen.

    Na het behalen van het certificaat, is er de mogelijkheid licentiehouder te worden (als je CMFT regelmatig toepast en kwaliteit wilt blijven bieden), dan kom je bij deze lijst:

Nog vragen? Contact ons gerust!

Na de training wordt verondersteld dat je dit kan:

1. Met jezelf (hoofd, hart, buik) en cliënt kan verbinden.
2. Zelfstandig en veilig psychosomatische klachten, triggers, traumata & hechtingsproblematiek kan herkennen en behandelen. 
3. Op je gedrag en gevoelens kan reflecteren en jezelf & de ander kan reguleren.
4. Open kan staan voor het proces vanuit een innerlijke houding van empathie, gegrond & evenwichtig verbonden.
5. Leert om je eigen lichaamsgewaarwordingen op te merken en in te zetten in deze betrokken wijze van de hoofdzakelijk non-cognitieve & non-directieve vorm van hulpverlening. Dit vereist een acceptatie dat niet alles te verklaren is.